alanya tıkanık açma

İsmail YK klibinde 'Yaktırdın' deyince suç duyurusunda bulundular

Şarkısına çektiği klipte kullandığı sözler nedeniyle sanatçı İsmail YK hakkında suç duyurusunda bulunuldu.

İsmail YK klibinde 'Yaktırdın' deyince suç duyurusunda bulundular
Editör: Karamanca
19 Haziran 2020 - 16:25 - Güncelleme: 19 Haziran 2020 - 16:30












Prof. Dr. Orhan Kural, 'Yaktırdın bir sigara' isimli şarkının klibinde sigara ve alkol kullanımını özendirdiği gerekçesiyle İsmail YK ve prodüksiyon şirketi hakkında suç duyurusunda bulundu.

Kamuoyunda İsmail YK olarak tanınan İsmail Yurtseven'in, 'Yaktırdın bir sigara' adlı şarkısının klibinde sigara ve alkol kullanımı özendirdiğini iddia eden Prof. Dr. Orhan Kural, İsmail YK ve Musicom Prodüksiyon hakkında İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulundu. Savcılığa sunulan suç duyurusu dilekçesinde, şarkının sözleri ile 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkındaki Kanun'un çiğnendiği kaydedildi.

İsmail YK'nın şarkısının 12 Haziran'dan bu yana 1 milyon 169 bin 560 kez izlendiği ve 35 bin beğeni aldığının belirtildiği suç duyurusu dilekçesinde, Youtube'da yayınlanan klibin kaldırılması ve Musicom Prodüksiyon'un Youtube kanalının bünyesindeki özendirici video içeriklerinin engellenmesi için sulh ceza hakimliğine başvurulduğu, İsmail YK ve prodüksiyon şirketi hakkında dava açılarak 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkındaki Kanunu gereğince cezalandırılmalarını talep ettikleri ifade edildi.

"Çocuklar etki altında kalıyor"
​​​​​​
Suç duyurusunda bulunmasının ardından açıklama yapan Prof. Dr. Orhan Kural, "Her şeyden önce biliyorsunuz sayıları artıyor. Çok büyük menfaatleri var. Yeşim Salkım yaptı, Sezen Aksu yaptı, Teoman yaptı, hepsine ayrı ayrı, Sıla'ya en son müracaat ettik. Her geçen gün böyle hem içinde sigara olan hem sigaran bahseden, uyuşturucudan ve alkolden bahseden klipler bazı kişilerin dikkatini çekiyor. Bunu sanatçılar veya yapımcıları bir yolla tezgahlıyorlar. Ben yıllarca bunun dersini veriyorum. Çocuklar bir defa etki altında kalıyor. Düşünün 1 milyon kişinin 4 gün içinde İsmail YK'nın son klibini, onun içinde de zaten sigaranın adı var, 'Yaktırdın Bana Bir Sigara' Yazık değil mi? O çocuk bir defa heveslenip sigaraya başladığı zaman yüzde 62'si zaten hayat boyu sigarayla yaşıyorlar. Ondan sonra Covid-10 dahil bu hastalıklara sebep oluyor" ifadelerini kullandı.

"Halk anladıkça biz başaracağız"
​​​​​​
Konuşmalarının devamında Prof. Dr. Kural, "Bizim mücadelemiz o sigaraya başlayanları bıraktırmaya yönelik oluyor. Hiç başlamamaları gerekir. Şu anda tehdit alıyorum, İsmail YK'nın birçok hayranı ya da kendisi devamlı bana hakaretler, okumuyorum çok sinirlendim çünkü. Şu anda saldırı altındayım.

Hem bunu şikayet ettik hem klipin kaldırılmasını Cumhurbaşkanlığı'na da şikayet ettik, tütün piyasasını da ayrıca şikayet edeceğiz. Biz reklamını yapmıyoruz. Bunların büyük bir oyun olduğunu, algı yönetimi ve 25.kareyle gençlerin kafasına sigarayı soktuklarını halkın anlamasını istiyoruz. Eskiden Türk filmlerinde de aynı şey yapılırdı. Halk anladıkça biz başaracağız" şeklinde konuştu.

YORUMLAR

  • 13 Yorum
  • Kibar
    10 ay önce
    Allah akıl fikir versin ne insanlar görüyoruz dışarda gidin kadın ölümlerine tacizcilere suç duyurusu yapın
  • Hüseyin Ataş
    10 ay önce
    Tabiki şarkılar, filmler, sosyal medya ve çevrede ki kötü örneklerden. Yani suç duyurusu çok yerinde
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Vodka energy
    10 ay önce
    Başka işiniz gücünüz yok mu boş işlerde bu profların üstüne yok bizde diyoduk ismail yk çıksada sigaraya özendirse bizi lan şaka gibi adamlarsınız.
  • Murat
    10 ay önce
    Adamın ekmeğiyle oynamayın adam on numara klıp yapmış siz uzayda yaşıyonuz heralde cık bi caddelere gez 10 yaşındaki cocuklar neler yapıo adamın klibiyle ne ilgisi var. 5 yaşındaki cocuklar sanki bilmio bunu ne günlere kaldık ya. Şikayet etmişler birde damar şarkılarıda şikayet edin o zmn onların içinde daha cok o dediğinizden ????????
  • Timur ezgin
    9 ay önce
    Lan oyle diyonuzda gidin kadin hakalarini savunun turkiyede yilda binlerce kadin oluyo peki onun icin neden cikipta konusmuyonuz sov yapmaktan baska bi bok yapmiyonuz ayrica ismail yk gercktn sarkinin hakinida vermis o bir dunya stari her zamn aynindayiz ismail yk
  • Murat
    10 ay önce
    Ne alakası var adamın cıkardığı şarkıyla sigarayı bilmeyen mi var 3 yaşındaki cocuğa sor o biliyo hayırdır size adamın ekmeğiyle oynamayın onun sırtından prim yapmayın cık caddelere bi gez bakalım 10 yaşındaki cocuğun elin sigara boş boş adamın sarkısını kötülemeyin
  • Hüseyin Ataş
    10 ay önce
    10 yaşında ki çocuklar, yaptıklarını nereden öğreniyorlar?
  • Şila
    10 ay önce
    Siz ve saçmalık larınız ne hakla onu şikayet edersiniz illa bir şeyle gündem olacaksınız yanındayız ismail yk